Sarongblus i turkost......


Efter en massa fix och lite vilande hit och dit slängde jag så ihop en blus till av min gamla helt oanvända sarong...
 
 
 
.. och den blev väl "sisådär" i halslinningen.
 
 
Detta tyget kunde jag inte ta enligt trådraken eftersom jag inte hade så mycket tyg, det var ju en sarong så jag fick göra så gott jag kunde.
Halslinningen blev då TYVÄRR lite svajig.

Alltså det är säkert bara jag som ser och jag lär nog bara använda denna till och från stranden så skitsamma liksom.
Dock är det bra att jag nu kunde testa detta lite skirare bomullstyg (voile) än det förra, afrikatyget och se vad skillnaden blev.
 
Voile var kanske lite FÖR tunt för att göra kantstickningen runt hals, ärmar och nertill för tyget drar sig och det drar sig definitivt när man inte kan sy efter trådrakt tyg (alltså vävingen i tyget) OCH...
Jag fick inte till ärmarna i någon mönsterpassning för det räckte definitivt inte tyget till för.
 
Men what the heck...
Den duger utmärkt till stranden som den är till för.
Eller så slänger jag den om jag ruttnar.
Eller så syr jag på en smal muddkant runt halsen kanske...?
Nåväl, vem vet, inte jag ÄN i alla fall!
 
Nu skall jag äta, vi ses imorgon igen.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0