Universums godaste...

Hej...
Hjälp vad den här dagen gått undan fastän jag knappt varit utanför dörren.
 
Jag och Milou hade selfie-fredag...
 
 
 
 
Vi är ju himla lika faktiskt, samma hår och samma frisör, sådan hund sådan matte!
 
 
Vad har hänt idag då?
 
Jo, först hade jag lite trevligt fikabesök på morgonkvisten.
Sen blev det mathandel i regnvädret och idag slog jag faktiskt knut på mig själv med middagsmaten, ja...
Jag måste skryta faktiskt.
 
Jag gjorde kalopps och idag blev det den godaste kaloppsen jag gjort under hela min livstid!
Den slog till och med mormors kalopps och mormor gjorde ändå den godaste kaloppsen i hela världen.
Idag gjorde jag universums godaste kalopps.

Kryddningen blev perfekt och jag la till en sak som gav det en extra knorr i såsen:
Svamp.
Det skall ju inte vara champinjoner egentligen i kalopps men svampen släppte en smak som gifte sig PERFEKT i såsen.
 
Jag tog tre omgångar och sonen som var proppmätt enligt egen utsago efter all praomat han har satt i sig åt som fan.
Köttet var dessutom perfekt kokat, det hade fått stå och puttra i två timmar.
Nä, jag kan bara hylla mig själv så här självgott i bloggen, fy fasen, den godaste kaloppsen EVER.
Så det så!
 
Så har jag icke så förvånande sytt lite också och virkat och VIPS så kom sonen och vi åt middag.
 
Jag ringde även moster Puff som fyller år idag och sjöng "ja må hon leva".
Och så pratade vi en låmg stund och jag kände att jag längtade lite till påsk för att kunna irritera mig på att morsan och Puffen tjatar hål i huvudet på en med ovidkommande pladder...
 
 ... det är ju rätt mysigt ändå!
OCH ROLIGT!

Kvällen blir lugn i vanlig ordning.
Sonen kom och gick, han är med kompisar även det  i vanlig ordning och gör vad nu tonåringar gör nuförtiden...?
Gubben och jag skall väl se på "Let´s dance" och leka pensionärer.
Virka på babyfilten skall jag också fortsätta att göra.
 
Vi ses imorgon igen, då blir det byxor för nu har jag bestämt mig att det är DET som det grafiska tyget ska bli.
 
(älskar´t)
 
Ha en bra kväll!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0