Vad hade jag gjort Nu då...?

Följade händer idag...
 
Morsan slänger in posten genom ytterdörren och ropar:
- M-A-D-E-L-E-I-N-E!!!!!! (bokstaverandes på ett sätt bara som min mor kan bokstavera)
 
Och skriker vidare:
- Du har fått brev från POLISEN här, vad har du gjort nu då????
 
I en ton som antyder att jag OFTA har något med lagens långa arm att göra, vilket jag naturligtvis inte har.
Jag har inte för vana att råna banker, hålla på med droger, hora och gå på gatan eller något annat olagligt, jag snattar ju inte ens liksom.
 
Men tonen i "Vad har du gjort nu då..." var både så himla komisk och irriterande så jag börjde fnissa samtidigt som jag faktiskt blev irriterad.
 
Vad svarar jag då, jo jag ropar retsamt, fast i allvarlig ton:

- Jaha, det måste nog vara en kallelse till förhör angående den där dumma kärringen jag misshandlade på Ica för två veckor sedan!

Morsan:
- VAAAAA?

Jag:
- Det är en ett papper som man skickar efter från polisen när man jobbar med människor som företaget beställer för att se att man inte har några skelett i garderoben dvs har gjort något brottsligt, vad trodde du?
 
Morsan:
- Herregud...
 
Jag:
- Herregud...
 
På eftermiddagen satte jag så igång med min tunika och började med att sy halsringningen så här...
 
 
Bara det att det blev inte bra.
Kanten tippade över eftersom det egentligen skall vara veck på tunikan från början samt sprund och det kom jag undan med på den andra tunikan men INTE här.

Vad göra?
Jag sprättade och gjorde en enkel kantstickning istället, en typ av rullfåll fast utan att det blir vågit...
 
 
... och det blav samma kring ärmen...
 
 
... och kommer förmodligen bli nertill också men det får jag se imorgon, så här ser den ut so far med bara kanten nertill kvar då som sagt...
 
 
... det får bli imorgon!
 
Dock är jag lite bedrövad, efter att ha jobbat med tunikan ett tag så såg det ut som jag ätit blåbär...
 
 
Syns kanske inte så bra på bilden men jag var tvungen att tvätta mig konstant, ha extra tyg över strykbrädan och så har jag tvättat av provdockan lite med en våt handuk och lite YES.
 
Ja, jag får vl försiktigt handtvätta tunikan när den är klar, annars kan jag nog dessvärre såga att släpper tyget fortfarande färg är den obrukbar, den färgar så pass mycket av sig.
Nåja, fin är den ju i alla fall...
Snyft.
Det där tyget som var så himla dyrt och allt.
 
Dags att fixa lite tvättande till sonen, vi ses imorgon igen.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0