Vi vet...

Ny dag, nya tag...
 
Nä, jag vill mest gräva ner mig i ett hål faktiskt.
3158:- i restskatt och jag fattar inte HUR jag skall betala detta?
Jag har en gång i tiden varit för sen med deklarationen i mitt liv och då fick jag böta 500 kr, that´s it vad gäller skattemyndigheten för min del i mitt liv.
 
Jag hade två samtal med gotlands kommun igår och han skulle tala med löne och återkomma, dom hade tydligen en till som också råkat ut för samma sak, dvs att det bara dragits 10%.
Dom får baske mig åtgärda detta, pengar finns inte här att tillgå, inte om jag ska ha råd att överleva.
 
Jag har följdaktligen sovit som en kratta och ser ut och känner mig därefter.
 
Kvällen var i alla fall MOT ALLA ODDS trevlig!
 
Jag hade lagat fiskgryta med franskbröd, dukat fint i matsalen och tänt ljus, bakat lite till fikat efter och så firade vi mamma med presenter och middag.
Himla trevligt hade vi det också och ett av samtalsämnena var mormors-spöket som alla vi i lägenheten vet finns, men som morsan inte tror existerar.
 
Nåja, herregud, tro kan man göra i kyrkan, vi VET som sagt och det är tre (fyra om man räknar Milou) mot en!
 
 
Das för lite pyssel, jag måste pigga upp mig med något kul, vi ses senare.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0