Vintagemönster...

Idag fick jag hem detta mönstret...
 
 
 
 
Ett helt INTAKT och SUPERFINT vintagemönster helt i min smak att förnya anno 2015!
 
Det verkar knappt vara använt och kostade mig 38:- med frakt, helt OK med tanke på att såna här mönster går skitdyrt på utländska sajter.
Bara ett problem egentligen...
Jag köpte en storlek 44!
 
 
Jag tittade nog lite snabbt på annonsen och såg bara siffran "36", men det var väl ordet "Size 14" jag BORDE sett.
Dock hellre för stort än för litet, det går att förminska.
 
Nästa mönster att införskaffa är...
 
 
... är denna pärla till 80-tals klänning.
 
Jag säger bara en sak:
Kolla den skärningen fram, SUPERSNYGG!
 
Annars pysslar jag dock med...
 
 
... detta underbara tyg som legat i en av mina lådor.
 
Africanprint, köpt på "African art" och en meter kostade skjortan.
Jag köpte det för ca 2 år sedan och nu har jag då kommit på vad jag vill göra av det, nämligen...
 
 
... denna tunikan (igen) fast utan sprundet då såklart.
 
Snart middag, vi ses imorgon igen och nu börjar det dra ihop sig gott folk.
Om en vecka...
DÅ HÄNDER DET GREJER.
Hjälp vad jag längtar.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0