Hur gammal är jag...?

Man kan undra:
Hur gammal är jag?
 
Satt och såg "nya" Mupparna och tycker det är lite underhållande, nu är det filmen "Narnia".
Jag kan bara inte hjälpa att jag råkar älska barnprogram och barnfilmer, jag blir nog aldrig vuxen.
 
Hundpromenaden idag blev en härlig historia men kall, första riktigt kalla dagen på ön med torr kyla...
 
 
 
 
Och när jag kom hem vid 13-tiden hoppade jag i duschen och sedan promenerade jag och mamma ner på Wisby Strands julmarknad (följande två bilder tog jag från Hela Gotland, glömde fota nämligen)...
 
 

... och det var faktiskt jättemysigt.
 
Alltså jag är lite allergisk mot det där att gå och frysa på julmarknader men här frös man ju inte ett dugg.
Fina grejer och hantverk var det också, gott om folk man kände och kunde språka med en liten sekund, fullt med provsmakning så ja...
Det var nästan så man hann bli mätt.
 
Vi gick runt och så fikade vi, lyssnade på julorkester och jag fick faktiskt lite julfeeling för första gången iår.
 
Håll dock i minnet att det bara är lite drygt fyra veckor sedan man fortfarande kunde sitta på en solig balkong i bara en tröja och träningsbyxor och sola med en god bok.
Jättekonstigt.
 
Snart är det så redan jul och som min Norgekusse brukar säga:
Bara jul och nyår är över så kommer man på RÄTT SIDA om året igen och vår och sommar ligger framför en.
Ja... då kommer ljuset.
 
Målet för dagen på julmarkanden och det viktigaste på hela julmarknaden var iallafall:
(tadaaaaaaa)
WALLINS JULKOLOR!!!!

Fan-i-helvete vad goda dom är, stora, tjocka och väl tilltagna, precis som en julkola skall vara.
Smakar som jag gissar en bit av himmelriket smakar, dom bara smälter i munnen.
Hörde jag ett HALLELUJA, jo det gjorde jag allt, fy fan va gott!
 
 
Jag tände ljus, satte på mer kaffe när jag kom hem, satte mig framför reprisen av "På spåret" och bara njöt.
Ja, verkligen bara njöt.
 
Som ni märker blev resten av dagen en tv-dag och så kommer det att fortsätta.
Fast å andra sidan var jag ju iväg från 10-13 och sedan från 14-16 var jag och mamma iväg, känns som en dag som jag KAN få njuta av lite tv och tända ljus.
Jag gör ju inte det så ofta faktiskt.

Vi ses imorgon igen, ny dag, nya äventyr.
Ha en bra kväll alla lördagsfirare.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0