Jag hann börja på sjalen...

Jag hann inte så långt på min nya, virkade, garnupprepade stickade sjal...
 
 

... men jag hann börja iallafall innan nacken liksom inte "hade lust" att vara med i matchen längre.
 
Det fick bli snäckmönster och jag tog ett sjalmönster jag kan i sömnen, det blir kalas det!
Kommer se finare ut när man kommit en bit, nu är det bara kompakt, virkar i ett melerat mohairgarn.
 
Snart är det dags att börja med läxan, tänkte köra igång här vid nio.
Sedan blir det en lunch med Syster-Yster och sedan hem och jobba igen.
Idag skall jag förutom en byxdress med jacka jag skall pyssla med, försöka sy det sista på min trikåklänning som jag sydde förra veckan.

Kände att det NÄSTAN var lite "Corps bride" alternativt "Sleepy Hollow"- känsla på den.
Lite mörk skog och ond bråd död.
 
 
 
 
Har jag RÄTT eller har jag rätt?
 
Nu är det läxadags, vi ses ikväll så får vi se vad jag lyckats knåpa ihop eller inte lyckats knåpa ihop.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0