När man fyndar önskemönster och när man inte är ute och ränner på byn...

 
God morgon!
 
Kände väl på mig att jag skulle sova länge idag.
Vaknade 08.35.
Sovmorgon med råge.
Jätteskönt, känner mig så utvilad.
 
Att jag är trött har egentligen inte med denna veckan att göra utan flera veckor tillbaka.
 
Jag har sovit dåligt pga "omständigheter" och sedan skall man ju fixa vardagen också, vilket jag gjort, men jag har inte riktigt kommit ikapp.
Bestämde mig dock att denna veckan har jag ju tagit tag i att istället för att sy innan jobbet gå ut och gå istället.
Behövt det, inte riktigt hunnit som jag brukar dom andra veckorna pga av dom där "omständigheterna" och när sedan dom var färdiga så trodde jag att jag fortfarande hade energi men nej...
Den har gått ner under veckan fast ändå krypit uppåt tack vare mer motion igen.

Behövde så en sovmorgon och den fick jag ju då idag, skall försöka med detsamma imorgon även om jag misstänker att jag kommer vakna tidigt för jag känner mig ju så mycket piggare idag efter att ha fått sova ut.

Skall ut och röra på mig lite senare med vovven men inte riktigt ännu, behöver en kopp kaffe till, mer morgon-tv och sedan så...
Motion.
Det är faktiskt mer medicin än man tror.
 
Inget bakslag på att jag åt godis igår heller, men jag åt inte så mycket så det var lugna puckar.
 
Vet ni vem som är i stan förresten?

 
Jo minsann, HERR LEDIN!

Vänner var på byn, hamnade på "hemligt ställe" och vem sitter där?
Jo, Tomas Ledin.
Det är ju jävligt synd att man är en icke krogperson längre och orkar pallra sig ut på helgerna.

För en gångs skull var det JÄVLIGT SYND.
Just saying.
 

Så tillbaka till sömnaden igen....

Jag brukar ju leta vintagemönster och då speciellt i klänningar för man kan hitta mycket fint.
Ibland kan man fynda rejält för en mycket billig penning fastän det kanske är utomlands MEN ibland kan det också vara svindyrt och way bortom min ekonomi.


Samma mönster som detta hittade jag på en sajt för några/något år sedan och blev såååååå förälskad bara det att:
Det låg på ca 85 dollar (då 7 kr dollarn = 595 kr) plus 85 kr frakt.
Inte realistiskt för MIN plånbok... tyvärr.

Men i mitt lilla hjärnbibliotek med mönster la jag in mitt lilla habegär och vad händer igår?
Sitter själv här på kvällskvisten, går in och kollar Tradera och åtta minuter innan har någon lagt in (Tadaaaaaa) mönstret!

15 kr på auktion, 16 kr "köp nu" + 7 kr i porto.
(16 kr, köp nu, skojar´u!!!!!!!!?)
KLICK.
KÖPT!

Mönstret är dock från storlek 42, gör inget, det går att förminska.
Det är mitt.
Älskar ryggen.
23 kr.
Mitt, mitt, mitt.

Vi ses ikväll igen, får vi se vad jag hittat på idag.
Kanske jag tar tag i den där 12 cm för stora klänningen eller inte.
Helt klart är att jag skall iallafall ska gå min hundpromenad och ikväll se "Så mycket bättre".
Ha en bra lördag y´all!

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0