Jag skall slakta min favorittunika...

Go´kväll!
 
Idag har det varit en lååååååång dag och ändå har den gått väldigt fort.
Startade dagen med...
 
 
 
 
 
... en långpromenad med lilla sockertoppen.
 
Väl hemma satte jag igång och sorterade lite tyger.
Vill gärna ha tygsorter var för sig så allt har egna lådor och det blir lättare att hålla ordning och hitta och idag sorterade jag ut spets, micorsatin och fodertyger och sedan cyklade jag över till ÖB och köpte två plastbackar.
 
 
... glad över att sommaren kom tillbaka efter en dags känning av hösten... RYYYYYYS...
 
Ritade av lite barnmönster, gick sedan ut i trädgården medans jag pratade med en av mina bästisar som "har lite på G" så att säga...
 
 
... vad det är lär ni få se bilder på längre fram, personligen höll jag på att dö av avundsjuka... skulle man kunna säga.
Ujujuj, jag vet vad det kommer trigga igång hos mig iallafall.
 
Sedan blev det mer mönsteravritning och bla av tights-mönster.
Hösten är ju på intågande (inte ännu, men snart kanske TYVÄRR)...
 
 
Jag har bestämt mig för att det kommer bli en tights- och klänningshöst iår.
 
Jag har bestämt mig för att slakta min favorittunika från Indiska som jag älskar.
Ja, det är inte klokt, den är fortfarande hel men säkert 10 år gammal, fast nu vill jag vill ha klänningar i samma modell, klänningar som jag kan ha till "festliga tights".
 
Ja, det kommer väl bli ett par i dagarna som kommer, jag har väl NÅGOT festligt tyg hemma jag kan gräva fram.
 
När jag beställer hem tyg nästa gång från SoS skall jag iallafall beställa...
 
 
... kanske det blir tights, kanske inte!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0