Lilla spöket labans nya söndagskostym....

God morgon!

Jag var så trött igår så jag somnade redan vid 21.30, helt färdig efter en hel dag med flängande och läxa.
 
Efter Chifen och träning igår blev det ärenden på stan, samt ett inköp av en plastback till...
 
 
... band och dylikt.
 
Jag har haft sådant i mina verkstadsskåp men behöver nu platsen/dom små lådorna till annat.
 
Jag fick loss en del plats igår men har mer band, snedslåar, gummiband än detta så när jag har råd skall jag köpa 2-3 lådor till så att jag kan ha gummiband för sig, snedslåar för sig och så vidare.
Nu fick det bli så här så länge och jag fick loss lite lådor, jättebra!
 
Efter det var jag i syatljéen och hämtade upp...
 
 
... en halslinning och instruktioner med det men ändå:
Lös upggiften utan FÖR mycket instruktioner!
 
Väl hemma gjorde jag först två små jobb och sedan fram med ett lakan till det nya tunikaprovet and GO!
 
Fick duktig hjälp (eller stjälp) av dem lilla vovven...
 
 
"Matte jobbar hemma med en syläxa och jag tycker att det är skittrist och försöker få lite uppmärksamhet, då sitter jag och försöker stirra ut henne.
När inte det funkar och matte ignorerar en så kan man ju alltid lägga sig på tyget så man syns lite bättre.
Hepp, DÅ såg hon mig iallafall men jag fattar inte varför hon blir irriterad...?
Mvh Milou"
 
Nåväl, tillslut fick jag ut rätt storlek på tyget och kunde fortsätta.
 
Fick använda ett mönster på en av mina tröjor för att få ut en rund hals och sedan skära ut lite runt i nacken också från ett tygstycke som mätte 124 X 136...
 
 
 
 ... sedan gjorde jag en infodring av mallen MEN mallen var för liten till min halslinning så då fick jag förlänga den och jag har inte en aning om jag gjorde rätt men det är ju en "tänk själv-övning" så jag skarvade lite...
 
 
... där pilen är blev det en liten skarv, sedan gick den runt hela halsen.
 
Rundade även av kanterna på provet...
 
 
... sydde en smal kantstickning på det.
 
Sedan sydde jag halsen och fick baske mig till en HELT PERFEKT v-form...
 
 
 
 Det blev liksom "Lilla spöket Labans nya söndagskostym"!
 
Jag löste uppgiften, kan vara så att jag får underkänt på den men själv är jag nöjd för jag har aldrig gjort en sådan här halsrininging ever.
Dessuton har jag kopierat mallen jag fick låna av min chef, lär göras igen.
 
Det skall på två sömmar i sidorna också men det får bli ikväll och jag misstänker att det skall på sömmar runt infodringen också, men jag vet inte om dom skall gå precis runt halskanten eller följa själva infodringen, det får chefen säga.
 
NU:
Hundpromenad innan jobbet.
Vi ses ikväll.
 
P.s.
Jag hann klämma in matlagning och ett föräldrarmöte igår också...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0