Mammas tröja...

Idag har jag så ÄNTLIGEN sytt till mamma, dvs hennes födelsedagspresent.
 
Var ute och gick med hunden och vi gick i solsken nästan ända tills denna bilden, jag pratar med Klokboken i mobilen och när jag vänder mig för att se hur molnen ser ut ser jag detta...
 
 
Såg ut som ett präktigt åskväder på ingång, mörkblått och jag tänkte att nu hinner jag inte ut till körrgår´n och tillbaka, jag hinner inte ens till Norderport innan det börjar ösa ner men jag hade tur.
 
Det liksom drog förbi stan och låg i kanten så jag hann till körrgår´n och det började inte stänka förrens jag kom till Katolska kyrkan och det var inte så farligt, vid Roxy hade det redan upphört.
 
På eftermiddagen var det så dags för mammas tröja, mönstret hon valt var...
 
 
Fick dessvärre göra om mönstret vilket drog ut på tiden så jag hann inte riktigt klart allt jag ville innan middag och tv med gubben, fålla ärmar och nertill kvar...
 
 
Halsen fick en stickning fastän den inte egentligen skulle ha det men det behövdes för att hålla infodringen nere...
 


 
Jag fick även göra om ärmen och dela den, tröjan är egentligen hel i och bak- och framstycke, allt sitter ihop men då hade inte tröjan blivit snygg i det grafiska mönstret.
 
 
Då hade mönstret gått uppåt framtill och neråt baktill, jag ville att det skulle uppåt både fram och baktill...
 
 
Fick till en ganska sjysst mönsterpassning på ärmarna som inte var perfekt utan mer cool.
Tycker jag då.
 
Dags att krypa till kojs, finbilder kommer när den är helt färdigsydd och imorgon:
Ja, då är det plugg på G, första "skoldagen" för Tant Madde.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0