Mycket på gång nu...

Go´kväll!
 
Idag har jag jobbat på morgonen med hemläxan...
 
 
... fortsatte från där jag slutade igår.
 
Sedan har jag varit i ateljén och jobbat mellan 12 - 18.
Känns så skönt att vara på banan igen och idag, dagen till ära, kom en av mina favorittanter in.
Ja, det är så kul att vara på ett ställe där man jobbar med gamla tanter OCKSÅ, det saknar man ju från Korpen-tiden.
Sån´t gör man även i en syateljé också.
 
Hoppade i min prickiga klänning som inte är klar ännu, men jag ville prova så jag vet om det är en modell jag kommer gilla...
 
 
 
 
 
Vad tror ni jag tyckte om den?
 
Jo, jag gillar SÅKLART den där enkla modellen och formen på klänning!
Jag är mycket nöjd, skall testa och sy i lite olika tyger så kan man ha den som en vardagsklänning ihop med tights PÅ JOBBET (i skolan).
 
Grejen är att det är rätt kul nu faktiskt...
 
När jag jobbade som assistent var man ju nästan bara på sommaren lite finare klädd i klänningar och sån´t.
(Jag älskar ju klänningar)
På vintern, när man skulle ut och traska i ur och skur, då blev det ju såklart den universella jobbklädseln:
Jeans och tjocktröja!
 
Det behöver jag ju faktiskt inte klä mig i nu.
Jag, KLÄNNINGS-ÄLSKAREN, kan ha klänning på jobbet i ateljén för:
 
1. Man jobbar ju inne hela dagen.
2. Det är jättevarmt i ateljén så man fryser inte i klänning.
3. Det tar 3 minuter att cykla till jobbet och 6 till fots.
Överdragsbyxor till- och från, sedan kan man ha piffiga kläder!
 
Me like!
 
Nu var ju kanske inte detta tyg så festligt som klänning, men det var det jag kände att jag kunde slösa och testa på.
Ser man orginalet...
 
 
 
 
Så har dom ju använt ett lite roligare tyg som gör att den enkla modellen ser "finare" ut.
 
Ja, den ska som jag redan skrivit fållas upp några centimeter och sedan kan jag börja använda den och göra fler.
Jag har ju fyndat REA-tyger och mönster från Danmark...
 
 
Alla utom detta...
 
 
... (och två av mönstren, men dom är skitbilliga ändå jämfört med Sverige) var på rea.
 
Det skall bli...
 
 
... denna lilla jacka.
 
MYCKET på gång nu, vill bara säga så här:
Jag har så kul.
Tack för idag, slut för idag, vi ses imorgon igen.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0