Svårt med svenska ibland,,,

God morgon!
 
Ibland är det inte lätt med svenska.
Ja, inte ens när det är ens eget modermål MEN det där med mönster och det tar tid innan man fattar instruktionerna.
Då kan det ta tid.
 
Två timmar tog det bestämt igår.
 
För ETT litet moment bara.
Cheeeseus.
 
Först gick det iallafall finfint, fick till en jättesjysst mönsterpassning med BÅDE ytter- och innertyg och sydde ihop....

Fram...
 
 
... och bak på livet...
 
 
Sedan sydde jag en stickning runt halsen, blev en perfekt kurva...
 
 
 
Och sedan tog det stopp.
Jag skulle vändsy armhålan i ytter- och innertyg och det tog stopp, jag sydde, fick sprätta, tänkte, tänkte och tänkte...
Nej, jag fixade inte det logiska.
 
Tack Gud för Youtube då säger jag bara!

In och gogglade och VIPS så fattade jag!
Det var inte så svårt som jag trodde MEN ändå var det trixigt för man skulle vrida och vända på ett helt annat sätt än jag trodde.
 
Varde ljus...
 
 
 
 
 
Nu skall jag snart iväg med Chifen, sedan hem och fortsätta sy klart klänningen OCH börja på en ny.
 
Jag tror den kommer bli jättefin, mönstret var enkelt TROTS det där med arnhålan och jag skall sy i mönstrat tyg igen som måste mönsterpassas, utmaning på utmaning...
Men SNYGGT blir det.
 
Färdig klänning lite senare.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0