Bara ett problem...


Igår blev det en mycket trevlig dag!

Jag och Milousan startade upp dagen med kaffe och macka ute i trädgården i solen och så solade vi i någon timme, ja eller om det var två...
 
 
... sedan gick vi hela familjen på 65-års uppvaktning hos en av mina vänners mamma som fyllde år.

Vi blev bjudna på lunch, fiskgryta med tillbehör och sedan kaffe och tårta på det och vi hade jättetrevligt.
Många goda skratt och roliga samtalsämnen samt trevliga gäster, mätta blev vi också så det var nästan ett under att jag orkade gå ut och gå en kvällsrunda med hunden när vi kom hem.
 
 
Och tänk:
Vi gav oss av hemifrån vid ca 17-tiden och drog ut till Gustavsvik T&R och det var ju ljust och solsken.
Man kan alltså numera gå kvällspromenad OM MAN VILL (efter tex jobbet) och det är fortfarande ljust ute.

Vi var ute och strosade i två timmar och mötte endast en hundägare samt en familj hemifrån och hela vägen tills vi kom till Adelsgatan på hemvägen.
Alla satt väl hemma och åt middag misstänker jag.
Men så lyxigt.

Idag så har jag då sytt på byxan...
 
 
 
Fick bland annat på bakfickan på byxan samt, fållning av byxben och fix med linningsdetaljer, ganska mycket TANKEVERKSAMHET kring det skall erkännas men sedan tog det stopp.
Kunde inte komma vidare och göra det sista med linningen för byxorna är tillbakalämnade till ägarinnan, hade inte fotat innan så jag hade ingen referensram för hur det såg ut.
Det kom jag helt enkelt inte ihåg.
Inte var chefen på plats så jag fick börja på en klänning istället.

Jag hann även en sväng till tygaffären och hittade dessa tre tyger (när jag fixade mer av det svarta retrotyget med grafiskt mönster) ...

 
 
 
... som jag gillade, också dessa retrotyger.

Alltså det första tyget vart jag så himla OTIPPAT kär i så det var inte klokt, fastän det egentligen inte är min smak, men ibland blir det väl bara så.

Bara ett problem med det tyget:
Jag tror det är ganska dålig kvalitet och jag tror inte att det håller för slitage.
Hade det kostat 50 kr/m hade det ju inte spelat så stor roll men nu kostar det 160 så...
Nä.

Det sista blågrå må se ut som en bordsduk men det är mycket finare än vad det ser ut att vara på bilden.
Dock tror jag nog att det kanske kan bli det rosa i mitten faktiskt.
Det var i bättre kvalitet och faktiskt HELT OK.
Fortsättning följer, vi får väl se vad det blir.

Så blev det fika hos bästisen på andra sidan gatan, middag, undanröjning och dusch.
Tv.
Och nu skall jag på huvudet i säng, jag är skittrött.
Vi ses imorgon.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0