Blommig klänning klar...

Go´kväll!

Först tänkte jag göra en båtringad tröja till men sedan så tänkte jag:
Nä, jag vill göra en klänning, jag ville göra den här närmare bestämt...
 
 
Bara det att när jag började på den förra omgången var jag inte riktigt nöjd med modellen och la ner första försöket.

Idag tänkte jag dock:
Hur skall jag göra om den för att bli nöjd, tog på mig provet och började nåla på mig själv och resultatet blev:

Tog in den hela 16 cm i omkrets (Det var en "S" jag ritade av från början i mönstret) och avstod också då att ha insnitt fram (det var därför det kundes tas bort 16 i omkrets)...

Jag skar helt sonika bort centimetrar på pappersmönstret så det är fixat till nästa klänning.
 
 
 
 
 
 
Tog även bort 9 cm på längden samt att jag gjorde extra långa knytsnören..
 
 
... för att kunna knyta om hela mig (egentligen skall den ju bara knytas bakåt) om jag känner för det...
 
 
 
(Ber om ursäkt för dom osexiga raggisarna som den annars MYCKET SEXIGA MODELLEN  har på sig)

Kan tyvärr inte fota den på dockan för att jag är smalare än dockan över bysten så klänningen går inte på provdockan.
Inte lätt att fota sig själv bakifrån i den jättekonstiga vinkeln samtidigt som man skall kunna se på mobilen att man fotar rätt...
 

Och så kan man såklart knyta den bara bakåt också om man vill och då blir den lite mera A-formad...

 
Den är inte helt klar, den skall fållas upp nertill också men det får jag göra imorgon.

Jag var tvungen att laga mat mitt i all sömnad också och efter det så trappade jag sysugen och hamnade i soffan.
Nu sitter jag här och glor på dumburken och snart skall jag väl krypa isäng.
Imorgon skall jag sy klart/fålla klänningen och så skall jag sy en ny efter hundpromenaden och solning OM det blir sol.

Blev ju sol på eftermiddagen idag men jag höll mig inne och sydde, hade ju sån´t flow.
 
Dags att avrunda, vi ses imorgon igen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0