Finbilder på den svarta klänningen i retrotyg samt att jag ville gråta...

Vi börjar väl med dagens OFFICIELLA temperatur i Visby...
 
 
Det har varit STRÅLANDE solsken och inte "övervägande soligt".

Jag gick ut i bersån i långärmat (svart tröja) och mysbyxor när jag skulle ta min eftermiddagsfika.
Fem minuter senare var jag tvungen att gå in och byta om till tunt linne och tunna byxor, det STEKTE i bersån och det var LJUMMET ute.

Jag ville nästan gråta av lycka... på riktigt.
I bersån hade vi runt 30 grader vid väggen så jag gissar runt 25, sjukt underbart.
 
Mamma bjöd på glass till fikat och jag beslöt att ta en paus på två timmar från byxläxan, hellre jobba lite senare ikväll och få njuta lite av värmen IFALL den försvinner till helgen.
Plus att jag jobbar ju i syateljén i dagarna tre så jag tänkte att:
Jobbet skall bli gjort men det blir lite skolk på två timmar!

Och så blev det, sedan gick jag in och fortsatte att sy ett par byxor, bild kommer imorgon.
 
Nu till lite finbilder på klänningen jag sydde igår...
 
 
 
 
 
 
Förlåt mig men jag är SJUKT NÖJD med denna klänningen också.
Ja, varför låtsas om något annat, nej, jag älskar den!
 
Skall köpa på mig lite mer av detta tyget innan det försvinner för gott, det är ju ett retrotyg och det finns inte mycket kvar där jag köpte det.
Dags att hoppa i säng, det har varit en mycket bra dag.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0