Från topp till botten och så vände det igen...

Så HÄR peppande började min dag idag...
 
 
... och så här såg det ut vid 15-16-tiden...
 
 
Orsak:
Gabardinblusen...

 
Gabardintyg med blixt...
 

Ja, ni fattar.
 
Vilket skämt...
Dagen började alltså med: 
"Good things come to those who work their asses of", men sedan gick det utför.
INGET gick som jag ville att det skulle gå.

Om jag tyckte tyget jag skulle jobba i idag var hopplöst imorse är det inget emot vad jag tyckte lite senare.

Kunden som då hade köpt på sig ett hopplöst gabardintyg där sammetsblommorna smälte (ja, jag har ett proffsjärn att stryka med) när jag skulle stryka ut insitten.
Toppen.
Halva blusen gjord, bara att lägga ner och dra till jobbet och visa chefen.

Nästa tyg:
Stretch-GABARDIN med silvertrådar.
Jag:
- Eh nej...
Mitt proffsjärn får inte stryka på silver/lurex med stryksulan för då går sulan söner.

Fick då låna med mig ett vanligt strykjärn från jobbet.

Jaha, då fick jag börja om då, på med "Halta hönans hotell" av Viveka Lärn och börja om från början, tack och lov behöver jag inte stressa.

- Gör så långt du känner för´t, sa chefen.
Jag:
Tack!

Chefen:
Du har ju fått mycket motion idag iallafall, hehehe...
(Var ju med Chifen på Friskis imorse sedan via apoteket och syateljén )

Jag:
Pfffft....

P.s.
Missförstå mig rätt nu, blusen vill jag göra, bara inte i dessa hopplösa gabardintyger.
 
Åkte hem (via Ica och tröstköpte godis) och la upp en tunika, påbörjade blus nummer två och sedan var jag tvungen att laga mat, äta och ta en dusch.
Nu sitter jag i soffan och är LITE nöjdare än vid klockan 15.

Så var vi inne på "Skjortklänning-spåret" igen.
Kom på att jag även hade detta mönstret...
 
 
... som ser ut så här som färdig klänning (LÅNADE BILDER från nätet)...
 
 
 
Latmasken i mig kände:

Tror jag börjar med denna, ja nu har jag bestämt mig, för då behöver jag inte rita av mönstret.

SoS- mönster är ju redan urskurna!
 
Nu har jag sett klart "Gympaläraren" och gråtit en skvätt.
Kanske syr en söm till om jag orkar.

Kände att jag vill ha dom här byxorna som jag hittade på nätet...
 
 
... i detta tyget...
 
 
 ... jag måste ha ett mönster någonstans säkert, hjälp vad jag vill sy mycket alltså.

Jag letar nog mönster istället för att sy, jag vill ha ett par såna där byxor!
Natti natti, vi ses imorgon igen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0