Tanter, a lovestory...

Tanter...

Tänk dom förnekar sig väl ALDRIG, spelar nog ingen roll vilket jobb jag haft i mitt liv men en sak har jag iallafall lärt mig:
Tanter är ett speciellt släkte och helt klart är att från barn, fullgubbar och tanter får man minsann höra sanningen!

 

Idag i syateljén, en av stammistanterna "av ganska gammal och skröplig modell" säger till mig när jag skall hjälpa henne med ett plagg i provrummet:

 

- Jaha ja, och du har klätt upp dig för en gångs skull!

 

Eh... och där fick man en KOMPLIMANG (eller?)  men liksom... ja... hjälp.
Att jag kunde hålla mig för skratt var ett under.

 

Jag svarade väldigt glatt:
Ja tänk, det händer inte ofta men ibland så!

 

Till saken hör:
Jag tycker nog att jag klär mig ganska snyggt eftersom jag numera jobbar med kunder dagligdags, jag har ganska mycket klänningar och finare byxor och blusar.


Men smaken är ju som bekant som baken, jag har nog inte varit snoffsig nog helt enkelt för tanten ifråga.
Får försöka hålla lite BÄTTRE STANDARD i fortsättningen och inte se så sjavig ut på jobbet.

 

Ja... typ.

 
 
#tantenbehövernyabrillor

Tanter, a lovestory.
 
Jag hann med en timme i solen innan jobbet idag, satt och handsydde lite...
 
 
Stekte gött.
Nu på huvudet i säng, är helt slut efter idag.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0