Det där med skapande liksom...

God morgon!
 
Varje dag har jag sett på nyheterna och det skall bli sol...
Nu är det moln när jag vaknar idag.
Tv4 morgon utlovar sol idag lite senare iallafall nu när regnet dragit vidare, jag klänger mig fast vid det, jag har ju HELG liksom.
Börjar med att dammsuga så har jag det gjort åtminstone.
 
I förrgår så blev det så en annan typ av skapande, något jag inte hinner så ofta nuförtiden men jag kände inför Nybyggarkussens födelsedag igår att jag:
1. Syr en blus.
2. Ritar en badtoffla (eftersom jag och kussen har "en grej" sedan vi var unga kring badtofflor)

Jag valde badtoffla för jag tänkte att det svänger jag snabbt ihop en.
 
Nåja...
Det där med skapande liksom...
Ja.
Så här i efterhand kan jag säga att sy en blus hade nog fan gått fortare faktiskt.
 
Torsdagskväll efter jobbet, jag hade köpt ram med passepartout och plockade ur den i förpackningen och jaha...
Den var trasig.

Skitsamma, jag fick cykla tillbaka innan jobbet på fredagen och byta helt enkelt, satte mig sedan i köket och började rita, en badtoffel fixar jag snabbt.
Eh...
Not.
 
Det där med formen tog tid att få till trots en förlaga på bordet, dvs min egen badtoffla.
När jag sedan efter ett otal övningar fick till den så är det inte lätt att rita med tecknartusch på akvarellpapper för det är lite buckligt och med struktur så ibland för pennan iväg i en buckel och formen blev fel.

Gud i himelen.
 
 
Halva pappersinsamlingskassen är typ full med kasserade badtofflor.
Så skulle jag ju välja mönster också.
Det vinnande konceptet blev till slut randigt och en prickig badtoffla och inte många vinnande badtofflor...
 
 
 
... så det det blev dessa kanske-tofflor samt den som jag tillslut ramade in...
 
 
 
Den prickiga (svart toffla med rosa prickar) fick kussen som bonuspresent så kan hon ha en här och en i Norge.
 
Efter jobbet igår så fick jag så rama in samt göra en egen passepartout eftersom ram nummer två som jag köpt med passepartout OCKSÅ var paj.
Jag hade dock köpt en extra ram till så tillslut fick jag till vad jag ville ha.

Ner till Munken där vi firade födelsedagsbarnet...
 
 
... åt gott och skrattade åt både det ena och andra.
 
Mamma hade för övrigt agerat tolk åt sonen när han frågade henne vad "byn" betydde på norska efter att Idolen sagt att om två år skalll han "dra ut sonen på byn och rumla runt".
"Byn" sa mamma är ett litet ställe UTANFÖR STADEN.

Ja på svenska ja...
På norska betyder det "STAN/staden".
 
När morsan agerar tolk, Carinaologi, stämmer NÄSTAN jämt.
Ja, så sonen skall ut och klubba med sonen på bondvischan om två-tre år, iallafall om mamma får tolka norskan.
Seriöst, om jag bara kunde komma ihåg allt den människan sagt i dråpligheter, boken hade blivit tjockare än bibeln.
 
Nu dammsugning, sedan sol, så det så!!!!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0