En baksida som sömmerska...

En baksida man kan ha som sömmerska:
Man får ligga på frottémadrassöverdrag ibland!
 
Varför?

Jo, för vi har under många år bara haft storlakan i sängen.
Jag hade då rensat ut alla enkellakan, bara sparat tre till sonens enkelsäng och resten...
Ja, dom har jag sytt upp, ja det vill säga till testkläder.
 
Så till igår, två av sonens tre lakan har blivit två varav ett är nerbäddat i hans säng följdaktligen är det bara ett i linneskåpet.
Jag skulle så bädda rent i våran säng och byta lakan, då inser jag att vi bara har ett lakan kvar och det måste tvättas för det ligger i sängen som ska bäddas ur.
Jag kan alltså inte ens bädda med två enkellakan.

Vad återstår?
Jo, oskön madrassfrotté.
Hurra.
Som att ligga på sandpapper.
Skönt.
Eller inte.

Ja då vet man vad man behöver lägga sina slantar på till nästa CSN utbetalning...
Storlakan.
 
Nu sängen, är astrött.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0