Gofbanketten...

 
God dag...
Hej och hå.
Tant är sliten.

Igårkvälls vart det så den stora GOLFBANKETTEN!
 
Det blev detta året på Munken, vi fick bord under parasoll uppe på taket.
 
 
 
... jag körde en alkoholfri drink i vanlig ordning...
 
 
Under middagen blev det så prisutdelning från förra årets vinnare till årets, morbror "Kommissarie Larsson" fick lämna ifrån sig bucklan och guldhatten....
 
 
... till sambon som nu vunnit priset inte mindre än TVÅ gånger, 2012 och iår 2016...
 
 
 
 
 
Hipp hipp hurra för gubben som är så bra!
Nu väntar jag bara på att han skall göra internationell karriär nu när sonen tackade nej till Hammarby.
Jag väntar FORTFARANDE på det där huset på "Sudermalm", dvs Sudret.
 
Så fick förra årets pristagare till Solstolle-priset Idolen lämna ifrån sig sitt vandringspris till...
 
 
... Morbror OLJEBARONEN himself!

Ja, han fick den för typ "Lång och trogen tjänst" på playan med sina oljor och smörjningar i olika moment som han håller på med...


 
... hipp hipp hurra för honom med.
Not.

Han har ju bara solat framsidan och då tycker inte jag att det gills.
Dessutom känner jag att det luktar SVÅGERPOLITIK när Idolen gav den till sin svärfar.
Tant Läderväska tycker att det luktar mygel.... så det så!
 
Oljebaronen fick ett pris till, han blev också "Årets Comeback" (tror jag iallafall att det var) eftersom han inte spelat golf på väldigt många år, men iår blev det av...
 

... han kom väl sist men som han sa precis efter tävlingen:

"Jag kom etta i min klass, den över 70 år!"

Ja... jo...
Den tävlade han ju själv i så han vann väl både guld, silver och brons SAMT kom sist.
Bravo.
Och bravo till comebacken.
 
Nu skall jag vila, ikväll blir det "Så mycket Burgsvik", har ont i halsen, kör på sista kvällen sedan blir det inget mera kvällssuddande, då går jag i däck.
Ses imorgon.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0