Jag har sovit på saken...

Så vaknar man till en mulen men mycket varm dag, helt OK, jag kan sy innan vi ska fira min födelsedag.
 
Ja, nu fyller jag inte förrens imorgon egentligen men då jobbar jag på dagen och sonen börjar GYMNASIET (Hjälp, det är inte klokt) och sambon jobbar på kvällen så vi firar idag.
 
Egentligen hade jag velat ha en upprepning av förra året, dvs en Fårö-dag men...
Det är ju dåligt väder.
 
Hade det varit igår hade det ju funkat men då jobbade ju sambon så jag kom på en annan lösning för idag så att alla i familjen kan vara med:

Middag på Crepériet.
 
Bio, LIGHTS OUT (skräckis, YES!!!!)

 
Ja ingen mer än jag är glad åt det men är det MITT födelsedagsfirande så är det, jag bestämmer.
 
Mamma har försökt få reda på vad det är för bio och jag bara...
"Du får se."
 
Sonen och sambon:
Suck.

Sonen älskar iofs rysare precis som sin mor MEN vill ju gå med sina polare inte mamma, Bonus och mormor.
Sambon hatar rysare men nu gör ju inte jag det och denna har ju fått bra kritik så den måste ses på bio, jag är faktiskt eld och lågor.

Sedan åker vi snabbt hem och äter björnbärspaj på det!
 
Ja, när det nu inte blev Fårö så är jag himla nöjd med detta upplägg istället.
Dock, vi måste hinna med Fårö också.
Nästa vecka ska det ju bli kalasväder, högsommarvärme igen och det tycker jag märktes redan igår och idag med tanke på hur varmt det var i Brissund och även idag fastän det är dåligt väder.

Klänningen då:

Jo, jag sydde halsen igår...
 
 
 
 
... med en vanlig enkel söm och sedan sov jag på saken angående bredd och längd och kände så här när jag provade den idag igen:

Jag behåller denna som den är, fållar bara upp 2 cm nertill, på mönstret skall jag fimpa 1 cm (i realiteten blir det ju 2 cm) i omkrets och sedan får man anpassa längd efter andra tyger känner jag.

 
På mig funkar denna längden eftersom jag är 176 lång samt har ganska smala ben, vaderna blir inte så avhuggna om man har lite klack.
Så får jag se hur mycket den krymper när jag tvättar den för jag har inte förtvättat tyget.
 
Och OM jag ändrar mig angående längden på denna så är det ju bara att fimpa längden när jag känner fört.
Nu skall jag sy klart denna klänningen denna regniga söndag och sedan skall jag sy en till och klocka mig från stopp till start.
Vill ha exakt, exakt tid.
Vi ses senare.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0