Mallig...

Sitter och ser väderleksrapporten...
 
 
 Va fan på ren svenska!
Nog för att jag jobbar men 19-16 grader fram till torsdag!?
När jag var ute och hämtade tidingen blåste höstvindar och igår var det iallafall varma vindar, idag är det ju kallt.
Nä, det här känns inte okej.
 
Så till igår, och nu blir det skrytinlägg.

Jag hade slängt på mig min nysydda klänning och drog ner till jobbet.
Hämtade grejer och instruktioner sedan hemåt med läxuppgifter, gjorde ett snabbt ärende på Adelsgatan och en tjej kommer fram och undrar vart jag "köpt den där snygga klänningen jag hade på mig".

Jag blir varm i hela kroppen av lycka och kunde glatt meddela:
Den har jag sytt själv!
Och hon får lite.... uppgifter... ja skulle man kunna säga.
 
Några minuter senare svassar jag malligt in på Atterdags och ska handla.
Någon knackar mig på ryggen, jag vänder mig om för jag tror att det är någon jag känner.
Det står en främmande person som vill veta vart jag "köpt den där snygga klänningen som jag så böljande tog mig fram i".

Jag bara...
 
 
Oj-oj-oj, malligheten visste inga gränser!
 
Jag gick hem med studs i stegen och tog en klännings-selfie...
 
 
Tänk att något så enkelt kan vara så uppskattat.
Jag måste bara sy en till tills helgen, jag får helt enkelt klämma in det till utgången på fredag.
Och måste tillägga:
Enkelt ja, men TYGET gör kläderna.
 
Dags för jobb, ha en bra tisdag alla glada.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0