Middag & Pungsvett...

Så blev det en spontanmiddag på Isola Bella i lördags...
 
 
Det blev en munter tillställning!

Man skulle inte kunna tro det om jag meddelar vad vi bl.a pratade om nämligen begravningar och VAD vi vill ha för typ av begravning.
Jag kan ju avslöja mitt "Vita arkiv" så finns det på pränt OM jag skulle trilla av pinn:

Låtar som skall spelas:
"Let me entertain you" när folk kommer in i kyrkan, "Imagine" av någon finstämd trubadur, samt att det skall inte läggas blommor på kistan utan SMÅGODIS (gärna en hel påse så jag har så det räcker ett tag).

Nybyggarkussen ville ha "Nivea carotene sun lotion" på sin kista.

Ja, vi är väl lite konstiga i den här släkten men det vore ju roligt att göra sin begravning BÅDE kul och sorglig.
Mest kul...
För det är väl såna vi är.
 
Så skulle vi ta "kusinbild".

Det blev MÅNGA bilder, tro mig.

Idolen skulle fota, han bara lajade runt och tramsade istället för att fota oss...
 
 
... sedan tog han bara EN BILD I TAGET istället för att bara knäppa några på raken.
Vi ruttnade.

Tillslut fick vi några fina bilder...

 
 
... och då var det dags för Nybyggarkussens mobilfotande.

Det blev vitt, vit dimma över varenda bild.
Vi skällde på Idolen att det var hans fel, hm, det var det nog inte märkte kussen efter ett tag.

På väg ut fick vi för oss att ställa kussen i hovmästarbåset och lotsa gäster in i lokalen.
Vissa gick på det och andra inte...

 
... vi hade iallafall VÄLDIGT ROLIGT åt våran blufflek.

Ja, är vi i medelåldern eller barn?

Vi är tanter med barnasinnet kvar!

På det drog vi till Bolaget och hade fotosessions även där samt lattjolajbans...
 
 
 
 

Idolen rökte selleri-cigarr med roten kvar på sellerin...
 
 
... eller jag menar cigarren.
 
"Kryckan" aka Moster Puff var också i farten under kvällen...
 
 
... och morsan fick en stol i rätt höjd till det höga barbordet...
 
 
... eller... ja...
 
Nåväl, vi hade en mycket trevlig kväll och man kom hem och dog i sängen.

Upp igår, dagen började med sol ute i Björkis, sedan blev det MOLNIGT under två timmar innan det sprack upp och vi kunde sola i några eftermiddagstimmar och lyssna till havets brus...
 
 
 
På kvällen när jag var ute och gick med Milou fick jag ett sms om att min och mammas grop på Björkis skulle HYRAS UT under fem dagar.

"Solglada och trevliga grannar.

Priset kan diskuteras vid snabb affär."

Jag svarade:
Du vet att det är dödsstraff på uthyrning av den där gropen... just saying.
Ja, typ.
 
 
Så till något HELT annat...
 
 
Lite saker jag funderar på när jag sitter och syr ibland:

- Att folk ibland har så starka sköljmedel i sina kläder att man nästan storknar när man ska jobba med dom. 

- Att folk använder sköljmedel i stretchmaterial( tex stretchjeans) så det luktar surt om kläderna.

- Att folk inte tvättar sina kläder alls utan lämnar in smutsiga kläder som luktar BÅDE DET ENA OCH ANDRA.

- Att det ofta luktar rök om många klädesplagg.

- Att män allt som oftast lämnar in gamla ingångna jeans som luktar gammal PUNGSVETT (ursäkta)

Ja, lite sån't satt jag och tänkte på när jag jobbade med med jeanslagningar igårkvälls.
Mvh "En som är lite känslig".
Nåväl, jag har vanan inne, jag ska sluta klaga.nu!
 
Nu jobbdags, ses ikväll!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0