Stockholm T&R...


Så åkte jag så iväg till Stockholm i söndags...

 
 Fullpackad båt intill sista platsen, förseningar på både båt och buss pga av struliga passagerare, jag kom fram till Klokboken vid 01-tiden och somnade väl runt halv två.

Klockan ringde vid 07 och jag var rätt trött men samtidigt pirrig, skolstart...
Cheesus.

Drog iväg i spöregn (fast varmt) med regnponcho och resväskan i släptåg eftersom jag skulle resa tillbaka med båten 16.35 igen.
 
Kommer till skolan som ligger på Vasagatan mitt i city, och har JÄTTETREVLIGA timmar med information och mingel med mina klasskamrater.
Vi var allt från blivande skräddare, skomakare, snickare, segelmakare, tapetseri (möbler) krukmakare och en hattmodist.
Jag var SÅ GLAD att jag åkte iväg och fick ett sammanhang samt fick träffa vilka jag ska "gå med fast på distans".

Dom kommer ju träffas mer och gå på lektioner, jag får ju ta det via webben men åka upp lite då och då.
Nåväl, då får man ett sammanhang samt ett ansikte på namn och folk iallafall.

Informationen och minglet drog ut på tiden, jag skulle egentligen ha tre timmar till godo på stan att springa runt och kolla lite tygaffärer samt lämna in väskan på Åhlens.
Nu blev det inte så, jag fick en och en halv, drog järnet med väska och allt direkt till Ohlssons tyger som ligger ett stenkast bort och fick en chock...

 
... det var REA på sommar-/säsongstyger!
Rean var dessutom nedsatt från 79 kr/m till 49 kr/m till TJUGONIO KRONOR METERN (tyger som kostat 300-149 kr/m från början)!!!!!!
 
 
Det blev två tyger till mig själv (inte rea)...
 
 
... och naturligtvis kunde jag inte motstå dessa katter med FLUGA som jag hittade vid barntygerna men som skall bli en t-shirt till mig, och sedan köpte jag även ett ulltyg...
 
 
... som skall bli en kortare kappa, SJUKT FINT tyckte jag.

Till sambon blev det detta dyra bomullstyg (hittade på Panduro) till skjorta med kort ärm...
 
 
... och så ett litet axplock från Ohlssons igen...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
... ja det vart mer men jag orkar inte fota.
Mer än nöjd Stockholmsfarare här kan meddelas, peppad på alla håll och kanter, VILL SY men nacken är totalt kaputt efter allt släpande.
Vilar idag, på´t igen imorgon.
OJ SÅ SKOJ, när man lever sin dröm!!!!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0