Tass-kris...

Igår på jobbet:
 
Jag jobbade själv, full rulle hela dagen med mycket kunder, och så började min mobil ringa på eftermiddagen.
Och ringa.
Och ringa.
Och sms.
 
När jag tillslut hade det lite lugnt i ateljén och såg att det var både sambon och mamma som hade ringt så ringde jag upp:
Hunden var halt!
Morsan hade upptäckt att hon helt plötsligt bara haltade runt i trädgården där hon varit hela dagen.
 
Jag bara... neeeeeeeeej......
 
Ja, jag sa att vi fick vänta tills jag kom hem och se vad det kunde vara, både sambo och mamma hade gått igenom vänster framtass men inte hittat något, inget sår, hon verkade inte ha ont i benet när sambon klämt försiktigt där.
 
Jag kom hem, såg att hon haltade mer på gräsmatta än på golven inne men eftersom mamma och sambon enligt egen utsago gått igenom tassen så gjorde (dumt nog) inte jag det.
Jag kände på frambenet men hon verkade inte ha någon smärta alls där.
 
Så kom jag upp här imorse, haltande hund, jag tänkte att jag klipper klorna och ser om det kan vara problemet, annars veterinären.
Sparade den onda tassen till sist och vad hittar jag djupt inbäddad i den fluffiga tassen mellan två trampdynor?
 

En IGELKOTTSTAGG!!!
 
Men stackars Milou OCH hade dom inte gått igenom tassen sa dom igår????
Jag förbannade mig själv att jag inte gjort det när jag kom hem också, stackars Milou att gå runt med den där nästan ett dygn.
 
Nåväl, slutet gott, allting gott, taggen är borta, tassen tvättad i både asolsprit och saltlösning och hunden går som vanligt.
Det blir ingen promenad utan vi väntar med det tills imorgon innan jobbet och så frår tassen vila lite efter pärsen, klorna dessutom klippta.
Nu skall jag snart till jobbet!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0