Ville inte slösa på tyget...

När ska det sluta regna liksom?
 
I två dagar har det öst ner, jag surar.
Ja, jag jobbar ju men jag skulle ju ha min nya klänning på jobbet och det går ju inte att ta sig till jobbet i ösregn utan att blöta ner sig och "förstöra" klänningen.
Dessutom känns det överkurs att vara finklädd när det är så dåligt väder, fråga mig inte varför men så känns det  iallafall.
 
Även haft två dagar där jag i princip gått och lagt mig direkt efter hemkomsten från jobbet, tagit slut typ vid 16-tiden både onsdag och torsdag.
Inte varit ensam om det heller, både chef och lärling har varit helt urlakade.
Inte för att vi har varit sönderjobbade utan för att...
Ja, ingen av oss vet.
 
Startat upp min dag på detta sätt, lite egosömnad innan jobbet...
 
 
Kom på att jag ville inte slösa på det vit/blå randiga tyget jag hade tänkt från början till denna klänningen, litar väl inte på min mönsterkonstruktion till 100 % trots att jag testsytt i lakan redan innan.
Vill superförsäkra mig först.
 
Det vit/blå randiga verkar inte finnas kvar på SoS så jag plockade fram ett säsongstyg därifrån istället som egentligen skulle bli byxor men som går att få tag i mer av om jag vill.
Risken finns att det blir lite kulturtants-varning á la Vamlingbolaget pga tyget men om inte annat får jag väl ha det som nattlinne.
 
Vi ses ikväll, ja och ute regnar det på... tydligen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0