Improvisation gott folk...

God morgon!
 
Då var det dags för "The final day" då.
The End.
Slutförandet av brudklänningen.
 
Fick ta alvedon innan jag stack till jobbet igår, kände mig såååå seg i kroppen.
Trodde att hundpromenaden skulle pigga upp och ge energi men det blev snarare tvärtom, jag blev bara ännu segare.

Kom hem från jobbet vid halv sju, lagade mat och DAMMSÖG på ren viljestyrka, duschade och dog sedan framför "På spåret".
Sedan var det bara att gå och lägga sig, pratade lite med en bästis och jag somnade straxt därefter, kroppen bara zoomade ut.

Vaknade upp idag och är dunderförkyld, precis som om kroppen legat och lagrat på det också och när influensan är klar, DUNDERFÖRKYLNING here I come!
Väldigt olägligt om ni frågar mig men jag är tacksam att jag kommer orka jobba ändå och göra det jag ska, men det är segt det kan jag liksom inte förneka.
 
Hade jag inte haft detta i kroppen hade det förmodligen gått fortare än det kommer göra idag, men skitsamma, NU SKA DEN BLI KLAR om jag så skall jobba tills jag stupar.
Jag vill nog bli klar idag så jag kan få en ledig dag imorgon och ladda batterierna inför måndag.
 
På jobbet så skall jag sy en dräktjacka till en kund nästa vecka, skall börja med förberedelserna på måndag och slutföra på onsdag på jobbet.
Ska lära mig att få på en krage på en jacka som INTE har krage i mönstret men det skall chefen och jag spåna fram.

Ja, har jag nu kunnat göra en ärm och få i en klänning utan ärm i mönstret helt själv skall jag väl fixa en krage också.
IMPROVISATION gott folk, mitt sämsta ämne tror jag bestämt, men man får bara kasta sig in med hull och hår, just di it.
 
Klockan 10.00 sätter jag igång här, typ en kvart kvar.
Jag har bestämt att helgen blir bara detta och familjen, Mello-mys med andra får det bli nästa helg, behöver sova dessutom.
Hur ofta hör ni mig säga något sådan´t, typ aldrig, "sova" är liksom inte jag... egentligen.
 
Hörrni, det kanske blir ett litet inlägg ikväll om jag orkar, kanske det blir det av ren lycka att vara klar.
Fortsättning följer, håll tummarna att jag fixar detta nu.
Trevlig lördag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0