Snippsnapp, det åkte av...

 
Idag jobbade jag i pyjamas till klockan 14...
 
 
Sedan drog jag till frissan...

 
 
 
... och klippte av TIO hela centimeter!!!!

Jag kom bara in till frissan och sa:
Klipp av skiten, klipp så mycket som behövs!
Runt 6-7-8 cm, sa hon.
Det blev 10.

Fast först trodde hon att jag drev med henne, hon trodde inte det var sant.
Nä, någongång skall man väl lyckas chocka sin frissa också, jag som alltid är så petig med dom små centimetrarna av toppning av håret, dock, idag åkte det av.

Jag är supernöjd.

Sedan blev det hushållsshopping på ÖB, iväg till Rusta där jag köpte en ny klädställning eftersom den svarta brakade ihop.
 
 
Nu har jag en stabil sak i trä.
 
Och en extrasak jag köpte som jag faktiskt aldrig sett förut var en bordsstrykbräda...
 
 
Alltså detta var det fiffigaste jag sett på länge, jag använder ju strykbrädan dagligdags MEN behöver inte alltid en så stor del av en strykbräda, faktiskt inte.
Jag högg denna enda som fanns kvar och jag kan ju dessutom sätta fast min lilla strykbräda på bordsstrykbrädan...
 
 
Igår gjorde jag även en liten test av den där fårskinnstoffeln jag fick mönster i FAST provet blev i fleece...

 
 
 
 
Jag kommer ju inte sy i fårskinn för då förstör jag min maskin, däremot kan jag ju sy i ulltyg.
Dessa kan jag ha som värmande sovsockor i sängen, alltid något.
 
Nu sängen, vi ses imorgon igen.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0