Fullkomligt lamslagen...

Jag fick i följande ordning göra detta innan bruden dök upp:

Sprättat loss en panel, fattades en hel sömsmån.
Gjorde en ny tygdel, fick springa och köpa mer bomullstyg till panelen.
Sy ihop panelerna, sy nytt veck och MATCHA SÖMMAR.
Sy fast i huvudkjolen igen och sedan matcha alla sömmar på livstycke och kjol...
 


Skulle det stämma?
 
 
Fucking HALLELUJA MOMENT ja, det gjorde det, blod svett och tårar, men varje sömjävel stämde!
Ja, det gjorde det verkligen.

Klockan 14 kom så bruden och provade, den satt som en smäck och bruden var jättenöjd.
Jag pustade ut i två timmar här nu efter det, för då nålade jag för dragkedjan och kollade längd, den skall klippas, och sedan gick luften liksom ur mig.
Jag vart helt färdig och har bara suttit och glott rakt ut när dom gått.

Nu tar jag nya tag efter lite mat, jobbar vidare ett tag till.
Livet känns bättre igen och jag mår bra.
Men sömmerska...?
Ärligt talat, jag vet baske mig inte om jag pallar pressen?
 
JO DÅ, det gör jag, behöver bara vänja mig vid tanken på att man får misslyckas också, det är helt okej, man är ju mänsklig.
Nu mat, vi ses imorgon igen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0