Helt däckad stackarn...

Så här ser det ut efter idag på brudklänningsfronten...
 
 
 
 
 
Syr som en snigel, men då blir sömmarna felfria iallafall!
 
Detta blev läxan idag, snöovädret formligen vräkte ner när jag hämtade upp hunden och chefen precis hade kommit till jobbet så vi bestämde att så fick det bli idag.
Sedan slängde jag in två lagningar på det.

Och så hämtade vi då som sagt Milousan hos veterinären.
Tandsten borta, även en tand rök, priset blev faktiskt bara 1060 kr!
 
Ja, "bara" kanske ni tänker men det var snack innan undersökningen om kanske 1500-1800 kr, så jag kan LUGNT SÄGA att 1060 pix för detta kändes som balsam på själen.
 
Tandköttet skulle så utvärderas av mig fram till måndag-tisdag för veterinären sa att det kan faktiskt gå tillbaka nu när tandstenen är borta.
Om det inte blivit bättre så skall jag bara ringa och dom skriver ut antibiotika som jag kan hämta ut.

Känns alltså ganska bra, jag känner mig inte rånad och här ligger den lilla groggyvovven som legat under filt och handduk hela dagen sedan hon kom hem och har sovit ruset av sig...
 
 
Helt däckad stackarn, med ett litet rött bandage där hon fått sömnmedel och dropp...
 
 
Ujujuj, mattes lilla gottegris.
Så kom en av mina bästisar på fikabesök, med var hennes lilla barnbarn som man fick gosa, pussa och krama på.
Jag har hamnat i scones-skov och bakade scones IDAG IGEN som vi intog till eftermiddagskaffet.
 
Dagen har varit jättebra, sömmerskan är nöjd!
 
 
Vi ses imorgon igen!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: trollet

Syr som en snigel... jag syr inte alls! Imponerad

2016-01-20 @ 18:06:32
URL: http://lchftrollet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0