Lite ditt och lite datt...

Runt 15-tiden hos oss:

- Vad i helvete?

- Hur FAAAAAN dömmer den där jävla domaren!
- Nä det här är bara inte sant alltså, gud så förbannad jag blir!
- Näe va fan!
- Alltså nu blir jag fan vansinnig!
- Jävlar!
- Skit, skit, skit!
... och så vidare...

Sambon som ser på hockey?

Nä, faktiskt min MOR som ser på hockey ihop med sambon men det är ju då morsan som svär och står i, inte sambon.
Samma kvinna som faktiskt allt som oftast säger:
"M-A-D-E-L-E-I-N-E, svär inte så hemskt!"

Hm... 
Man kan ju undra vart jag lärt mig det beteendet, ja det kan man verkligen.
(kastar hon sten i glashus perhaps?)

Idag har det blivit lite ditt och lite datt.

Jag började med att sy på en ärm i provbrudklänningen, sedan startade jag upp denna present till en av mina bästisar döttrar...
 
 
Och det var meningen att det skulle bli resultatet på bild fyra i collaget men så upptäckte jag att jag inte hade tillräckligt med lila tyg till ärmarna så det får bli en annan variant.
Återkommer med bild på resultatet imorgon.

Var på jobbet och pratade med chefen.
Väl hemkommen startade jag upp sambons julklapp...
 
 
 
... och den är nästan klar så den kommer på bild imorgon den också.
 
På det så kom bruden och provade brudklänningsprovet så nu är det nålat och klart, bara att köra igång med det OCKSÅ imorgon, det blir läxjobb faktiskt.
 
Nu skall jag hoppa i säng, vi ses imorgon igen, sov gott alla glada.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Heléna

Haha, så lät det här idag med, men det var sambon ;)
Den där rullkniven.. jag är så sugen på att testa en sån, är dom dyra? Nåt man ska tänka på?

Svar: Hej Heléna!Nej den jag har kostar runt 250 och jag är väldigt nöjd med min.
Jag skär nästan allting och klipper minimalt eftersom jag tycker det blir så raka och fina rena linjer när man skär.
Den blir flitigt använd och när rullbladet blir slött är det ju bara att köpa nytt blad, kostar väl en hundring ca.
Tips är väl att öva sig att skära med mönsterdelar på skittyg alt gamla lakan i början, är man van att klippa så tyckte jag det var lite svårt att skära i början, skar ofta för snabbt så jag skar fel i tyget och skar sönder mönstren (dvs kunde skära/slinta rakt in och göra djupa hack i tygstyckena)
Skärmattorna har jag köpt på Stoff & Stil, den största (45X60 cm tror jag dom är) kostar 99:- och jag har sex stycken som jag köpt på mig lite då och då, dom är MYCKET prisvärda kan jag säga och nödvändiga om man använder rullkniv.
Min kniv heter "KAI Ultra Wheel Cutter 45 mm"
Hälsn. Madde :D
Stickqvickan

2016-01-04 @ 22:56:25
URL: http://hemmahoshelena.blogg.se
Postat av: Embla Sofia - Mamma, fotograf, DIY

Snyggt det blev! Syr du en brudklänning också?
Just nu syr jag mest bebiskläder men annars syr jag också brudklänningar och jag saknar det så mycket! Lycka till :)

Svar: Hej!Jepp, det skall bli till en februaribrud och jag syr faktiskt lite allt möjligt Embla Sofia.
Har sytt sedan jag var liten (hade en mycket hantverkskunnig mormor som lärt mig det mesta), höll sedan upp i många år pga jobb och småbarn tills jag en dag för sex år sedan köpte mig en ny symaskin och sedan står jag nu här med fyra stycken OCH har bytt karriär mitt i livet och faktiskt utbildar mig till sömmerska även på pappret.
Går som lärling "vid snart 45" och har ASKUL.
Tack så mycket, jag hoppas bruden blir nöjd och jag hoppas att du kan börja sy brudklänningar också framöver! Lycka till med bebisen. Hälsn. Madde
Stickqvickan

2016-01-04 @ 23:10:00
URL: http://emblasofia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0