Inte bara Gotland som har akut vattenbrist...

God morgon!
 
Har en liten uppmaning som första punkt på dagen:
Drick vatten!
 
Igårkvälls, sitter i godan ro i soffan och ser på tv, tagit en macka och DRACK lite VATTEN i väntan på att sonen skulle komma hem från fotbollsträningen.
Helt plötsligt började hela världen snurra.
Jag kunde inte fokusera på tv bilden, jag kände mig illamående och höll på att börja kräkas upp mackan och vattnet.

När jag blundade snurrade världen.
 
Hade tur att jag hade telefonen på laddning precis brevid mig, bad till gud mitt i allt snurrande att morsan inte hade åkt iväg till Moster Puff.
Fokuserar mitt i min snurriga och gungiga värld och får tag i mamma.

Jag blir livrädd och tror att jag fått kristallsjukan eller näthineavlossning.

Jag ringer min bästis Syster J som är distrikta och som går igenom mitt tillstånd via luren.
Vatten, socker, ben upp högt upp, ligg och så hörs vi av om en halvtimme.

Jag ligger och svettas som en gris på soffan, benen i högläge, spyhink ifall att, iskallt vatten i kanna som mamma fixat, choklad samt en kylklamp i handduk på pannan.
 
Efter 45 minuter och fem glas vatten mår jag helt plötsligt mycket bättre och jag kan börja få i mig choklad.
Jag är fortfarande skakig i kroppen men kan fokusera blicken och ingen sjösjuka eller snurrande värld.
Syster J ringer för att kolla läget:
Jag kan meddela att jag mår bättre.

Mamma hade dessutom fiskat upp en helt orörd vattenflaska ur min badbag.

Jag hade inte druckit på hela dagen, ja inte mer än kaffe.
När jag sedan tänkte tillbaka hade jag inte druckit på ETT HELT DYGN, jag hade inte druckit någon vätska sedan pizzamiddagen med sonen och Lilla Sunshine kvällen innan!
 
Bara ätit mat och druckit kaffe.
Oj då...
Inte bra.
 
 
Nåväl, en kanna senare och mat så kunde jag släpa mig in i duschen, ta på mig en ren pyjamas och krypa ner i sängen och se på tv.
Vad jag lärde mig av det här...?

 
Jo, det är inte bara folk som dricker alkohol som behöver dricka varannan vatten utan även folk som jag.
Lesson leard.
 
Nu skall jag sy, ha en bra lördag.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0