Nattsuddarna och grisiga män...

Igår blev det sömnad, sydde upp byxben.

Ett blåsigt Bjökis där man först kunde ligga på stranden men sedan fick lägga sig i lä för det blåste storm...
 
 
Sedan hem och sy upp en gråkjol samt kapade en klänning och gjorde en kjol av den istället...
 
 
På det blev det piffning samt ner till Klokboken och Chateau Timmerkoja, häng på terassen och vidare ut till Bolaget...
 
 
 ... där vi döpte oss till Nattsuddarna eftersom vi inte fick till en enda osuddig bild på oss själva.

Jag drack kaffe med mjölk, bad att få det i ett glas för att det skulle se lite mer ut som en drink...

 
Bartendern titta på mig och såg sur ut, väldigt DÅLIG GÄST som snarare kostar pengar än ger.
Jaja, man kan inte vara alla till lags jämt.
 
Så satt det tre 50+:are brevid mig, vi pratade lite från och till.
När vi kom in och pratade utbildning och jobb och frågan kom till mig så sa jag:
- Ja, nu får ni gissa!
 
Den ena mannen tittade på mig och värderade mig upp och ner där jag satt på stolen och sa sedan:
 
 
- Nattclubbsdansös!
 
Jag:
Eh... nä.
 
Är det DET jag ser ut som, en f.d nattclubbsdansös?
Det är då man känner sig extra elegant och fräsig.
Det är då man tycker att män är lite... hm... grisga och manschauvinistiska om dom tror att man blir smickrad och glad av en sådan gissning.

Jag började gapskratta och tänkte att hade jag inte haft jeansjackan på mig så hade han aldrig gissat på nattclubbsdansös för det finns INGET som talar för under där att jag någonsin skulle fått jobb som det.
Då menar jag inget.
 
Nåväl, när jag då släppte bomben att jag faktiskt var utbildad krukmakare då tittade dom på mig och utbrast:
Nä det ser du verkligen inte ut som.
(Nähe...)
 
Nu ska den forna nattclubbsdansösen umgås med familjen, sista dagen innan sonen skall till sin far igen, det blir stranden och SONEN SKA MED, sedan grilla på kvällen.
Vi ses imorgon.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0