New Zeelandsklänning klar...

Tantens enkla lilla klänning i tyg från New Zeeland klar! 

Ser kanske inte mycket ut för världen MEN när man faktiskt gjort mönstret själv, ihopknåpat av två mönster plus efter eget huvud,så är jag rätt nöjd ändå.

Jag som HELST syr efter färdiga mönster eller slaktade kläder och hade bestämt mig för att det där med att göra mönster är inte min grej har ändå börjat lära mig trots stort motstånd från början, men hittar man så inte det mönster kunden vill ha, ja, då har man inget val.

Har blivit en del sån´t här nu och tillfredsställelsen är ganska stor faktiskt jämfört med om man syr efter en färdig mall.
Ganska mycket större om jag skall vara ärlig.
Nu håller vi tummarna för att tanten blir nöjd också.
 
 
 
 
Baksidan också så då innan den var klar...
 
 
Blev stranden igår, stekhett och sedan gick vi på kalas till Lilla Sunshine.
 
På hemvägen gick vi en sväng på byn.
Vi skulle ta en selfie på Södertorg och då dyker hjälpsam ung manlig turist med familj upp och erbjuder fotoassistans och säger under fotograferingen:
"Det blir så fint när kvällsolen lyser emellan er."

Ja, det var nästan så jag kunde byta namn till GULDLOCK och sambon fick vara den ena lilla björnen...
 

... fram med grötskålarna och sängen! 
Ny dag nya tag, vi ses ikväll, dags att köra igång dagen här!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0