Gunatt siv gutt...

Vad skall man säga om dom här dagarna då...?

 
Jo det blev Björkis igår.
Var lite blåsigt så vi låg i lä men 18 grader i vattnet så jag badade.
 
 
Så fick vi ett samtal från en av mina kusiner sent på eftermiddagen så vi packade ihop och drog.
Ja, det blev en mindre munter kväll, mycket tårar och känslor och någon kommer nu fattas oss ofantligt mycket.

Vi åt middag på Donken mycket sent, kom hem och så kände man sig bara...
Tom.

Vaknade tidigt på morgonen, och kunde inte fatta att allt var som vanligt ute i världen men inte ändå.
Ringde jobbet och sa att det inte var någon idé för mig att jobba, fanns varken ork, energi och jag kanske behövde vara tillgänglig som barnvakt pga omständigheterna.
Pratade med Syster-Yster.

Två av mina kusiner kom samt Lilla A kom och vi hade långfika plus bus och lek i trädgården.
Sedan blev det en långlunch på Leva...
 
 
... denna strålande sommardag.

Väl hemma kom min yngste morbor, det blev mer häng i trädgården och sedan tog jag vovven och trampade ut på långtur för att rensa skallen...
 
Pratade med Nybyggarkussen tills jag sprang på min bästis med hund, Nybyggarkussen i luren:
- Så trevligt, två tanter som möts med sina hundar!

Tant Madde med hund:
Typ!
Plockade en vacker sommarbukett på hemvägen som kanske inte står så länge men jag njuter så länge det varar.
 
 
Imorgon är en nyar dag... och så är det med det.

Tillägnar denna dag den person som nu fattas oss denna lilla visa och text...
 
Gunatt, gunatt ti läitn u stäur
kring haile oe land
Dagen jär yvar
u nå gar vörr ti dråimars land

Gunatt siv gutt u tack för idag
ti di läile vän
jag ynskar at täidn gar fort
ti vör möts um igen

För imårgå jär en nöiar dag
u ja undrar va han kan gi
Ska de bläi en fäinar dag
de jär ingen sum kan se

Täidn gar fort
sum hanalltut gär
när de gaar imot kväld
Klucku jär slagi
u nå rännar ja haim ti mi själv

För imårgå jär en nöiar dag
u ja undrar va han kan gi
Ska de bläi en fäinar dag
De jär ingen sum kan se

Men däu kan möit han me ypen famn

Dagen jär yvar u nå gar vörr ti dråimars land.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0