Intyck,,,

Jisses vilka dagar det varit här...
 
Vilket tempo, massor av jobb, grillkvällar intryck, tragisk bortgång av lagkamrat till sonen där en hel ö inte kan ta in vad som hänt.
Man nämner det ju nästan i något samtal varje dag.
Det blev en student som jag tror aldrig någon gotlänning kommer glömma.
Skolavslutning igår med lunch och så hann jag med att vara barnvakt till Lilla Sunshine också i söndags...

 
 
Ska jag vara ärlig vet jag inte ens vad jag skrivit dom senaste dagarna eller OM jag ens skrivit något?
Det har varit upp tidigt på mornarna och i säng sent och det har verkligen gått i 190 hela tiden.
 
Lilla Sunshine har ju blivit så himla stor nu och det var så himla skönt på det sättet att hon gör som hon vill och vad hon vill.
Tänkte först att hon kanske skulle känna att det var lite jobbigt att vara här när jag dels behövde göra lite ärenden, jobba, vila och fixa inför grillutflykt med sonens klass på kvällen.
 
Inte då...
Hon är verkligen som barn i huset och körde sitt eget race.
 
När jag frågade henne om hon tyckt att det varit en tråkig dag tittade hon på mig som om "vad snackar du om" och så sa hon:
"Tråkigt, nej jag tycker vi haft roligt heeeela dagen!" och jag tänkte:
Det var ju för väl.
 
Nu skall jag fästa lite trådar, sedan jobbet.
Vi ses ikväll igen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0