Investering...

Idag har jag investerat till min ena maskin, jag har köpt...
 
 
... två stycken fållfötter till den vanliga symaskinen.

Kände att det var nödvänding eftersom jag är urkass på att fålla smala sömmar med raksöm, jag vill bli effektiv och inte hålla på och pressa och pressa i tex tunna tyger.
SNABBT ska´re gå...
Och det kommer det göra nu.
 
Denna gick jag så och köpte för mitt presentkort jag fick av chefen...
 
 
... ser kanske INTE så kul ut på galgen men är jättefin på...
 
 
Ska bli varmt imorgon så jag tror att jag tar och inviger den på jobbet då!
 
Har jobbat idag, en massa chiffong och långklänningar har stått på agendan, jag sydde dessutom en VÄLDIGT enkel och GRÖN sjal som slutkläm på dagen...
 


Tänk vad saker och ting kan ändra sig...

 

Jag har idag jobbat med fyra fest- & bröllpsklänningar (kortning samt fållningar av över och underklänning) samt bara kortat en femte klänning.
Sytt en sjal i chiffong samt lagat ett par jeans till jobbet.
Jobbat på ett plagg till en hemmakund och då är det en LUGN dag då jag tycker att jag knappast gjort något.
Typ bara såsat omkring.

 

Ställ det i relation för ett år sedan, då hade det varit JÄTTEMYCKET jobb, nästan stressigt mycket.
Nu är det som sagt en lugn dag där jag till och med sprang lite på stan i en paus.
Sug på den ni.
Börjar tro att jag faktiskt kommer kunna försörja mig på det här så småningom, ja, det ser rätt ljust ut.

 

Nu skall jag hoppa i säng, vi ses imorgon igen.

 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0