När man får en snilleblixt och samtidigt inte har riktigt lust...

God morgon!
 
Igår var det en en liten revoloution för mig...
 
Eller egentligen kvällen innan då jag fick en snilleblixt, uppdraget för fredagen för mig på jobbet var bla att ta hand om en säck med personalkläder och sy fast knappar.

INTE SÅ GLAMOURÖST sömmerskejobb men även sånt måste ju göras ibland och jag tänkte:
Har inte jag någon gång sett i min symaskinsbok att man kan sy fast knappar på maskin?

Sagt och gjort, hon som inte vill sy i knappar kollade SIN symaskinsbok, jojomensan, där stod det minsann.
Jag tog en bild och sparade.
Kom till jobbet igår, kollade i min symaskinsbok där, nähe....
Inget.
På den "kunde" man inte sy fast knappar.
 
Men va fan, man är väl inte dummare än man gör sig så fram med bilden från min egen bok hemma, jag hade även tagit med "applikationsfot F" från min maskin, på med den, testa sig fram ET VOILÁ...
 
 
 
... DÄR SATT DEN!
 
Varför sy för hand?
Aldrig mer!!!!
En revolution så sant jag heter Madeleine Österholm, ja, för mig alltså.
 
Tur var väl också att jag kom på det här för det går ju mycket fortare och det var inte lite knappar som skulle förstärkas samt sys i på jättemånga overaller.
Jag hade ruttnat redan efter första kan jag meddela, nu har jag ännu inte ruttnat fastän jag har några kvar.

Aldig mer en knapp för hand...
Just saying.
 
Dags att hoppa i duschen, jag skall till jobbet och jobba, sonen är på fastlandet och spelar fotboll, jag ska jobba, sola OM det blir sol sen eller sy fluga till sonen och så har jag har köpt...
 
 
 
... dom här mönstren för ett litet jobb jag gjorde.
 
Samma skjortmönster som jag har i min jeansskjorta som jag köpte på Kapp Ahl samt byxmönster till sonen som vill ha snyggbyxor.
Man har ju lite "på G" så att säga, typ lite.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0