När ska jag få en break?

Tre av mina nya leksaker kom idag...
 
 

Tre stycken nya fållfötter som fållar 2-4-och-6 mm.
Fick öva en stund efter att ha varit inne på Youtube och lärt mig hur jag skulle göra och sedan fick jag in snitsen.
 
Vad har hänt idag då?

Jo, mitt ÅNGJÄRN gick sönder.
Den började läcka ånga och har under veckan som gått blivit hetare och hetare och plattan järnet står på har blivit brunt,

Jag bröt ihop fullständigt.
Alltså inte ett år gammal och så läcker den ut allt vatten via ånga när man sätter på den.
 
Efter att jag varit hos chefen så drog jag till "Järnaffären" där jag köpt det, kände att jag går under om det blir problem.
Det blev inga problem.
 
Järnaffären fixade järnet med nya delar från en av deras nya järn.
Det var en packning samt en knopp som behövde bytas, gick på garantin, kostade mig nada.
Tog några timmar och två besök men sedan var det klart.
Ja, någon tur skall man väl ha.

Min fråga är nu:
Skall det fortsätta så här?
Kan jag få en break nu eller?
 
Nu skall jag sova, än står jag på benen men det är fan-i-mig knappt.
 
Från hundpromenaden...
 
 
 

Mamma och jag gick till mormor och morfars grav.
Det var jobbigt, jag gick inte med in, många tankar for igenom skallen.

Vi gick knäpptysta hela Kärleksstigen, tror vi tänkte på samma sak.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0