"nya" byxor... fast gamla ändå...

Tygleverans upphämtad efter jobbet...
 
 
Hade jag inte varit så trött efter jobb, cyklat och hämta tyg, omsömnad av kjol till jobbet så hade jag sytt om ett par gamla puff-HM-byxor (underst) också...
 
 
... som fick sin mudd nertill bortklippta iallafall och blir insydda och upplagda efter ett par gamla trasiga Indiska-byxor, men det får som sagt bli imorgon det.
 
Så till "Återvinning del 2"  idag:

Hittade två par gamla byxor som sonen inte typ använt på två år som jag tänkte skicka iväg till Kupan...
 
 
= Blev boyfriend jeans till mamsen istället för att åka till Kupan.
Perfekt, jag fick två par "nya" byxor... fast gamla... fast nya för mig.

"Dagens present" blev så som sista punkt på dagen...
 
 
... denna fina goding!
 
Jag fick ju ett presentkort på Indiska av min chef i påskpresent, först köpte jag ju ett par byxor på rea för 75 kr i våras och idag hittade jag så denna klänning för resten av pengarna.
Eftersom jag gillade modellen skall jag NATURLIGTVIS rita av klänningen och sy fler åt mig själv.

Jag gillade modellen för den var luftig men ändå figursydd, samtidigt kan man jobba i den utan att behöva ha leggings under för den är halvlång.
Jag har ju ganska mycket kort eller knälångt men det funkar inte att jobba i när man måste kräla på golv och nåla på folk, man måste ha leggings annars visar man alles.

Denna modell är perfekt, halvlång men med liten slits.
Om det är dåligt väder i helgen så blir det sömnad samt mönsterritande av denna goding, jag är kär OCH skall ha den på jobbet imorgon om det blir lika stekhett som idag.
 
 Nu måste jag sova, vi ses imorgon igen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0