Tills jag kom hem...

Ännu en underbar dag på Björkis igår...
 
 
... och det var det ända tills jag kom hem.
 
Vi kunde öppna upp köket igår och det var ingen lukt.
Har ju inte vistats där överhuvudtaget pga lukten och bara varit där på morgonkvisten och fixat kaffe samt när det varit mörkt kvällstid.
 
På morgonen = solen skiner in.
På kvällen = mörkt.
 
Så stryker jag mina nya gardiner igår, och ser när jag hänger upp:
Vad gula fönsterfodren ser ut...
 
Vi har vitt, gråvitt och blått i köket.
 
Jag bara vänder mig om med en insikt...
 
Ser hälften gråvita skåpluckor NERTILL, hälften gulfärgade upptill, gula dörrar och dörrfoder, fläkt som varit gräddvit plast som blivit gul delvis, gult tak...
Som skall vara vitt.
 
Panik.
Det bor ingen storrörkare här.
Började gno (har ju redan gjort det på tex skåpet precis ovanför) det går inte att få bort.
Försökte med taket, det lossnade färg.

Ringer försäkringsbolaget nu, måste vänta TRE VECKOR tills mannen är tillbaka som var här i fredags.
Han jag pratade med lät inte direkt som om det här är något som kommer gå smidigt.
Jag har inte bara panik nu, jag mår illa av panik.
Nästan så jag känner att frukosten är på väg upp.

Jag kan stå ut med att vänta i tre veckor innan inspektion igen MEN jag kan inte stå ut med om dom börjar krångla med hur skadorna ser ut.
Tänkt om jag måste leva med ett delvis gult kök?
Då flyttar jag.
 
Nu skall jag börja min dag, vi ses förmodligen ikväll.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0