Redo för tygporr?

Jag började så dagen med att sy om ett par byxor åt en kund och sedan satte jag igång med att göra ett mönster till ett foder åt en tröja som en kund vill göra om till cardigan med foder i...
 
 
... och när jag var klar med det pappersmönstret drog vi ut på landet för att se på tyger.

Jaha folket, vidare, är ni redo för tygporr?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Bara bomullestyger, fast det sista är ett fodertyg...
 
 
Jag kan bara säga så här:
Jag hade kunnat komma hem med massor mer men jag fick verkligen hålla i mig för att inte ta med mer hem!

Det värsta var att hon som gkorde sig av med tygerna ville INTE HA BETALT.
Kändes "sådär" om jag skall vara ärlig, men hon ville ha en fleecekofta.
Jag sa att BARA en fleecekofta blir inte aktuellt för alla dom där metrarna tyg, då måste jag isåfall sy något mer som betalning.

Det blev CHECK på den, fast det kändes ändå inte bra och jag sa (tjatade flera ggr) att om hon nu ändrade sig så fick hon bara skriva några rader.
Det blev så jävla mycket tyg.

Kunde inte komma hem FORT NOG för att få slutföra min läxa så långt jag kunde innan jag kände att chefen behövde se på den.
Det får bli imorgon.

Detta tyget är först ut och jag tror...
 
 
... det kommer få bli...
 
 
... den här klänningen utan fickor och räcker den inte till det så blir det något tajtare.
 
Nu skall jag hoppa i säng, det har varit en låååååååång dag.
En lååååååååång men bra dag.
Sov gott alla glada.
 
 
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0