Så mycket roligare...

Att sy skjortor var ju fan sååååååå mycket roligare än jag någonsin trott att det skulle vara, här har jag fått på lite sömmar också...
 
 
Damskjortan i herrmönster med dom där små förändringarna i rygg och form börjar ta form...
 

... ärmen ville kunden i fråga inte ha manschett på utan som en vanlig pyjamasjacka...
 

... och så är infodringen fållad och klar...
 
 
 
 
... imorgon syr jag vidare på jobbet!

Ritade så av mönstret i storlek XL till sambon och påbörjade hans skjorta utan omändringar i mönstret...
 
 
... i det där fina mörkblå chambraytyget...
 
 
 
... skjortan blir dock utan fickor för det vill inte sambon ha.
 
Funderar dock på att göra infodringen som dom gjort på den här skjortan i samma mönster, i annat tyg...
 
 
 ... för det tyckte jag var lite gulligt.

Vi får se vad det blir i slutänden med infodringen, sedan ser jag framför mig att sy skjortor något i stil med  detta i olika versioner till gubben...
 
 
Va-va-va, lite fräna tyger som lyser upp, nu jäklar ska sambon få skjortor per parti och minut, i MYCKER GRÄLLA & GLADA färger.
 
Åh vilken rolig dag, kände mig så inspirerad så jag firade med att göra chokladbollar och mumsade i mig några på stående fot.
Nu skall jag snart sova, vi ses imorgon igen, då startar jag upp dagen med hundpromenad innan jobbet fast först ses säkert vi innan.
 
Har för övrigt fortfarande ont i halsen, när fan skall det släppa?
 
Sov gott.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0