Väldigt inne på jeans nu...

God morgon!
 
Vaknar till strålande solsken och längtar till hundpromenaden med en god bok i öronen. 
 
Fick ett ryck igår ovanpå allt jag ändå hade gjort.
Jobbet gick snabbt.
In med förberedd björnbärspaj i ugnen som sambon fick vakta medans jag drog ut med hunden muren runt.
Dusch och så kom bästisen med barn och barnbarn och vi hade en mycket trevlig och mysig fikastund.

Milou har för första gången i sitt liv lyckats skrämma ett litet barn (som ändå är hundvan) med att vara läskig...
Jo, det är sant, men någon gång skall väl vara den första.
 
Sonen kom och joinade fikat en stund innan bästisen drog och jag och sonen fixade hämtmat och pratade och tittade på tv innan han drog till sina små kamrater.
Man får vara glad att man får en liten audiens iallafall, idag skall vi gå och fika också så jag ska väl inte klaga.
 
Vi måste fixa ett litet ärende också skulle man kunna säga.

TROTS allt detta då så fick jag ett ryck och satte igång och sätta/limma lappar i baken (på insidan) på mina trasiga jeans och sy fast med en enkel raksöm i lite sick sack-mönster...
 
 
 
... och sedan skulle jag överföra något sashiko-mönster på byxorna men hade svårt att välja vad jag ville ha.

Just nu ligger detta...
 
 
... eller detta...
 


Men jag tycker det är skitsvårt att välja, det kanske blir något helt annat, jag kunde inte bestämma mig igår och inte nu heller bland alla mönster jag hittat på nätet.

Det jag dock HAR bestämt mig för är vilken typ av jeans som kommer bli miga första jeans att sy, jag vill ha såna här till sommaren (fotat mot datorn)...
 
 
 
... lite svårt att se men på skissen ser man ju.

Har hittat ett ljust, lite tynre, mjukt jeanstyg hos SoS som jag vill sy dom i...
 
 
 
Det är dessutom mycket prisvärt så jag tror även att jag skall sy min skjortklänning i modell nummer tre i samma tyg...
 
 
 Det är väldigt mycket jeans nu.
Jag är inne på ett jeans helt enkelt.
 
Nåväl, nu hoppar jag i hundkläder och drar ut.
Vi ses ikväll.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0