Beachsäsongen 2016 invigd...

Idag styrdes kosan mot Gnisvärd och min FÖRSTA stranddag för säsongen 2016, jag och två badbrudar till.

Det första som mötte oss var denna syn...

 
... turkosblått, kristallklart hav och...
 
 
... folk som badade!
Hm...
Tänkte jag, det där måste vara kallt.
 
Vi la oss direkt på stranden (22 grader i luften idag) ...
 
 
... och efter ett tag var min ena solkamrat överhettad och hoppade i plurret samtidigt som en man brevid oss.

Jag... hm... överhettad även jag... hm... tog bara med en bikini eftersom jag inte trodde jag skulle bada... hm... och blöt bikini ligger INTE tant i... hm...
Tant Läderväska hoppade helt sonika ur sin bikini och badade nakenbad en bit bort för sig själv...
 
 
Bildbevis på tants blöta hår!
 
Vlken dag, vi låg och lyssnade på havet, måsar och bara njöt.
Ro i själen, ja, det är väl det man får när man bor så här fint som man gör.
Vilken underbar dag.
Vi ses imorgon igen, gissa vad jag skall göra då?
Ja hörrni, GISSA!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0