Grönprickig byxa...

Nu mår jag inte bra.
Jag kokar och brinner inombords.
 
 
 
 
Två dagar i solen plus sömnad med en brakförkylning... nej det var nog INTE så bra faktiskt.
Jag gick så in och gjorde klart den grönprickiga byxan, fickor fram på... 
 
 
 
 
... kanal och resår i midjan i...
 
 
... uppläggning av ben...
 
 
... och KLARA...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag är lite osäker på vad jag tycker om resultatet faktiskt.

Eftersom jag inte hade ett mönster på JUST DEN byxan tyckte jag att min version blev lite för kort i grenen samt att fickorna fram blev lite för små plus att bakfickan kom för nära byxlinningen.
Orginalet...
 
 

Notering till nästa försök:
Längre gren samt midja plus större fickor fram.
Vidden på byxan blev jag dock väldigt nöjd med, den blev perfekt.

Kanske detta blir en pyjamas- alternativt mysbyxa, kanske en strandbyxa, kanske jag kommer springa runt i dom jämt, vem vet...?
Resten av tyget jag har kvar (och som jag älskar) kommer bli en klänning iallafall.

Dags att koncentrera sig på "Mästarnas mästare", vi ses imorgon igen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0