Hur är det möjligt...

Vaknade idag och var lika trött som igår med enda skillnaden att idag skulle det ju bli sol heeeela dagen och jag skulle ligga på playan.
Över 25 grader dessutom.
 
Kommer upp och och ser ut:
Molningt.
Dock, ingen fara på taket DÅ tänkte jag, det klarnar nog upp.
 
Jag åt frulle, fixade med djur, förbrerdde för grillmiddagen med sonen på kvällen samt packade packningen inför soldagen.
Tjugo i elva, jämngrått.

Klockan elva tänkte jag:
Nä, nu väcker jag sambon, vi åker söderöver ÄNDÅ, det är säkert sol i Tofta.
 
Får upp en mycket skeptisk sambo, skriver till bästisarna som också skulle med att vi drar och att jag skulle höra av mig om väderstatusen.
CHECK på den liksom.

När vi kom till Västerhejde såg det lovande ut, Gnisvärd SOL och jag var själaglad, vi drog ner till havet.
Slog läger på stranden och då drar ett molnbälte in, la sig som ett lock över Gnisvärd, jag började få panik, min enda lediga dag på 13 dagar och VART var den utlovade solen????
Vi packade ihop och drog vidare, följande ko
nversation utspelade sig mellan mig och bästisen på msn:

 
Ja ni ser ju själva.
Västergarn bättre, Kovik bra, Björkis helt skyfritt.
Hur fan är det möjligt?

Och DÄR myntade även bästisen orden som sammanfattar det solsäkraste stället på ön:
"Björkis baby Björkis", det satt som en smäck och det lär bli ledorden för Björkis framöver.
 
 
 
 
 
Folkfritt.
Varmt i vattnet. 
Ja, det blev en underbar soldag i sommarvärme.

Kom hem, grillade med sonen och när han drog vidare till flickvännen så drog jag ut med vovvarna på promenad.
Dusch, ritade av detta mönstret nu sent omsider...
 
 
Nu på huvudet i säng, vi ses imorgon igen och då är det dags för jobb.
Björkis baby Björkis. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0