Ja GUD vad jag gjorde mkt emellan varje söm...

 
Min dag idag...

Kastanjer och doften av nyklippt gräs på väg till jobbet, varm luft...
 
 
... det är nu det händer.

Så fick jag ett ryck när jag kom hem (tog 30 minuter):
Jag skurade balkongen och balkongmöblerna så jag kan sitta där ute och fika samt jobba vid behov...
 
 
 HÄPP, då var det klart.
Bara sambons fönsterputsning kvar.

Satte på mig mina nya jeggings bara för att vänja mig...
 
 
... alltså dom "växer".

Jag vet att dom är rätt fula MEN jag gillar dom.
Vet inte riktigt om jag kommer våga använda dom bara, jag brukar inte vara kläd-feg och verkligen inte om jag gillar ett plagg MEN...
Jag är lite feg här alltså.

Så har jag börjat på en ny bok...
 
 
Jag tycker den är JÄTTEBRA!
 
Engelskt slott, skum historia och tre skumma systrar samt "The Mud man".
Spökhistoria som det verkar.
Jag lyssnar och gillar skarpt.

När jag lagt upp tre tröjor tog jag en liten fikapaus i solen för trådfästning samt kanttrimning...
 
 
Fick fram dagens läxa i botten på påsen... va fan... det var ju en Ralph Lauren!
 

Ända fram tills jag såg det så kändes det jättekul.
Efter att jag såg att det var en "Raffe", not so fun.
Jag fick prestationsångest.
 
Den blev dock PERFEKT omsydd i båda sidorna, inte en jävla svajning.
Kapad fram och underkjol, pressat på vliseline längs fållen, handfållad på överklänningen, fållad med coversömmaskinen i underkjolen.
Pust, det har gått bra so far.
 
Axel kvar, tar det imorgon.

 
 
 
Hade detta varit en VANLIG klänning hade jag bara swishat mig igenom dessa moment.
Nu blev det mera:

Göra ett moment...
Ja GUD vad jag gjorde mkt emellan varje söm och moment.
Vad som helst blev det.
Lite garderob, lite tvätt, lite halm på golvet, åt middag läääääänge...

Ni fattar.

När jag sedan gjort allt blev jag sur på mig själv att jag jobbat i snigeltakt, ja allt blev perfekt som sig bör på en "Raffe" men jag fuckar ju aldrig upp så varför noja och sy som en snigel?
Ja, det var dumt.

Nu på huvudet i säng, vi ses imorgon igen.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0