Jag är så glad...

God morgon!
 
Vilken vecka det varit.
Så mycket jobb, sjuk hund och så många beslut och så blev allt så bra i slutänden vad gäller jobb och beslut.
Jag är helt färdig och nu skall jag snart bara hoppa i bikinin om solen komme fram ordentligt.
Den är på gång... I hope.

Ja hörrni...
Tänk att jag i sista stund fick till det vad gäller skola och fortsatt utbildning och detta med hjälp av en vänlig själ på Stockholms Tillskärarakademi dit jag då inte kunde söka eftersom jag inte kan flytta till Stockholm.
Men hon hade koll och kunde lotsa mig vidare.

Det känns ju helt overkligt.
OCH KUL!
 
Det som ger mig en klar fördel enligt skolan jag nu sökt in till är att jag redan har en lärlingsplats.
Lite gräddfil på den.

Det som var ett litet orosmoment var om min chef skulle säga ja.
Kort om tid och jag fick i princip bara slänga ur min all info 20 minuter med vårat möte med Komvux (som får bli "Plan B" om jag inte kommer in på Hantverksakademin) och ja...
Hon sa ja.
Hjälp.

Jag hann ju inte ens bli nervös för detta hann jag kolla upp på måndagen under läxtid, fullt spett med läxor och balklänningar på tisdagen och på onsdagen på morgonen:
Fråga.
Svar.
Och kör.
Kors i krösamoset och då kan man ju konstatera en sak iallafall:
Hårt arbete lönar sig samt att jag gjort framsteg.
 
Jag är så glad.
Nu skall jag hoppa i hundkläderna och gå ut och gå med Milou, Jonnie får ju stanna hemma med sin knäskada hos morsan.

Vi ses ikväll, skall väl averka dom SISTA TVÅ balklänningarna i helgen.
Thats it.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0